Förutom att öka automatiseringen vid olika produktions- och påfyllningsanläggningar har Linde också lanserat en avancerad e-handelsplattform och flera självbetjäningskoncept som propanautomater och Linde Gas 24/7. Tillsammans underlättar dessa lösningar bekväma och säkra transaktioner, vilket för med sig fördelarna med digitalisering närmare sina kunder.
Linde har lanserat en avancerad e-commerce plattform.
Att köpa industrigaser från Lindes webbshop liknar att shoppa på Amazon, vilket gör det bekvämt för kunderna men också hjälper Lindes lära sig mer om kundernas köpvanor och behov. Nyligen lanserades dessutom Digital Service Hub med nya smarta tjänster tillgängliga gratis i Online Shopen för alla kunder.
Och flera hundra gasolautomater har placerats ut över hela regionen så att privata konsumenter kan köpa gasol och byta gasolflaskor 24 timmar om dygnet, 7 dagar i veckan.
Linde har dessutom lanserat ett självbetjäningskoncept för företagskunder, Linde Gas 24/7, en lösning som ger kunderna möjlighet att byta in flaskor eller köpa gas när de vill. Allt hanteras av en enkel men säker app.
”Dessa lösningar handlar om kundens bekvämlighet. Vi vill göra det så enkelt som möjligt att vara kund hos Linde, säger Olof Källgren, verkställande direktör försäljning och marknadsregion Europa norr.