Nu startar grillsäsongen och i samband med det släpper AGA en serie nya ordspråk och livsfilosofier kring gasgrillning under konceptet ”Grillosophy/Grillosofier”. Syftet är att uppmärksamma inbitna gasgrillare på AGAs dygnet-runt-öppna gasolautomater som introducerades på den svenska marknaden för knappt två år sedan.
”Grillosophy/Grillosofier”-kampanjen består av ett antal djupsinniga – och inte så djupsinniga – livsfilosofier kring gasgrillning. Konceptet har tagits fram av AGA tillsammans med reklambyrån Ruth och är en öppenhjärtig hyllning till gasgrillning och till all den glädje som den nordiska grillsommaren ger.
- Kampanjen vänder sig först och främst till de som redan är inbitna gasgrillare och ”Grillosofierna” visar på olika möjligheter med gasolautomaterna – som att exempelvis kunna grilla vilken tid på dygnet man vill, att kunna göra det på impuls och att aldrig behöva bli hindrad av att man inte har gasol, säger Mathias Berggren, projektledare för AGA:s gasolautomater i Norden.
Kampanjen omfattar olika citat, ordspråk och livsfilosofier som kommer att visas i sociala medier under hela sommaren.
Gasolautomaterna har självbetjäning, är enkla att använda och gör det möjligt att kunna köpa en ny gasolflaska eller byta ut sin befintliga flaska – dygnet runt veckans alla dagar. Det finns idag 25 gasolautomater i Sverige och ytterligare 75 kommer att tas i drift under det kommande året.
Läs mer om hur gasolautomaterna fungerar samt var de ligger på: http://my.aga.se/gasol/gasolautomat/